Esettanulmányok

A hazai online kampányokról meglehetősen kevés esettanulmány jelenik meg. Ennek oka valószínűleg  a tudás titkolásának hazai nagy “divatjában” rejlik, illetve persze abban, hogy nincs kapacitás ezek megírására. Kevés a szakember, az ügynökségek pedig igyekeznek a megoldásaikat, tapasztalataikat maguknak megtartani. Nehogymá’ a konkurencia profitáljon belőle! Ettől függetlenül persze némi energiát fektetve a futó kampányok (és a rendelkezésre álló adatok) figyelésbe, nagyjából össze lehet rakni a koncepciókat. Kicsi a magyar web, ugye.

Visszatérve az ügynökségi gyakorlatra, a nagyobbak közül korrekt esettanulmányokat leginkább a Carnation szokott közölni, a többiek legfeljebb rövidebb hírek formájában számolnak be projektjeikről.

A megjelenő anyagok nehezen követhetők, mert egyetlen ügynökségi oldalon sincs RSS csatorna a hírekhez vagy esettanulmányokhoz, így legfeljebb a médiumok szűrőin átjutott anyagok érkeznek az RSS olvasóba. Ezen a vonalon a Neo nyomul legerőteljesebben, az ő projektjeikkel lépten-nyomon lehet találkozni.

Nálunk (Arcus) inkább az image-jellegű kommunikáció dominál, hiszen a Mirai, Red-stars és Arcanian egybe gyúrása, az Arcus brand bevezetése és pozicionálása nem kevés munkával jár(t).

Mint céges katonatiszt és az esettanulmányok nagy barátja arra gondoltam, hogy – reményeim szerint viszonylag rendszeresen – elkezdek esettanulmányokat írni a rabbitblogra, elsősorban persze média szempontok szerint. Az hogy ebből mi valósul meg, az ügyfeleken is fog múlni. =:)

Szerencsére egyik legnagyobb ügyfelünk, az Invitel nyitott erre a dologra, ezért az első esettanulmány az ő egyik projektjükről, a február-márciusi lakossági ADSL kampányról fog szólni.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

Ne tartsd magadban a véleményedet!