Látogatószám vs. reklámköltés

Koronix vetette fel a kérdést, hogy a nyári időszakban (aka uborkaszezon) visszaesik-e a hazai internetezők száma vagy aktivitása, s ha igen, ezt az online reklámköltés mennyire arányosan követi.

A kérdésre a Webaudit és a TNS MI Reklámköltés-analízis adatainak összevetése adhat választ. Ezt egyelőre a 2007-es évre vonatkozóan érdemes megnézni, mert 2008-ra csak júniusig bezárólag érhetők el a reklámköltés adatok.

Heti egyedi látogatószám vs. havi listaáras reklámköltés, 2007
Forrás: Medián Webaudit, heti belföldi látogatottság és TNS Media Intelligence Reklámköltés-analízis

A válasz tehát röviden: igen és igen.

Az ábrán jól látható, hogy a reklámköltés és az egyedi látogatószám alakulása szinte teljes mértékben követi egymást. A tavaszi és őszi időszak mind forgalomban, mind költés volumenben erőteljesebb, mint a téli és nyári hónapok. A karácsonyi reklám-dömping ellenére látszik a decemberi visszaesés, ehhez azonban nem szabad elfelejteni, hogy decembernek inkább az első fele hasznos hirdetési szempontból, az ünnepek alatti időszak már nemigen hoz a konyhára. Szépen kirajzolódik az a tendencia is, hogy az ősz mind látogatószámban, mint reklám-költésben erősebb a tavasznál.

Ha mindenáron eltéréseket keresünk, akkor azt emelhetjük ki, hogy a költés tekintetében némileg erősebb a visszaesés mind a téli, mind a nyári időszakban, mint a heti látogatószámban.

Az internetezők aktivitására vonatkozóan az egy látogató által letöltött oldalak számát érdemes megnézni. (Ugyancsak érdekes lenne az oldalakon eltöltött idő, ez az adat azonban teljes múlt évre vonatkozóan nem áll rendelkezésre.) Az alábbi ábrához minden hónap második hetének adatait vettem alapul:

Heti egyedi látogatószám vs. egy egyedi látogató által egy hét alatt átlagosan letöltött oldalak száma, 2007
Forrás: Medián Webaudit, heti belföldi látogatottság

Ennek alapján azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a nyári uborkaszezon idején ugyan kevesebb egyedi látogatóval, ugyanakkor egy felhasználóra vetítve több oldalletöltéssel számolhatunk (az oldalletöltések száma viszonylag állandó). Köznapi nyelven: nyáron a felhasználók – köztük ugyebár a diákok is… – jobban ráérnek internetezni.

Neked is van kérdésed? Írj kommentet vagy dobj egy mailt a rabbitblog[at]gmail[dot]com-ra.

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Látogatószám vs. reklámköltés” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. OK!

    Csak az a gáz, ha bárki azt a következtetést vonja le, hogy ezért felesleges reklámozni, kampányolni…
    Most van itt az ideje, a tesztelésnek, a bátrabb, vagányabb szövegek kipróbálásának. Arról nem is beszélve, célirányosan lehet megtámadni, az épp hazaérkzetteket, a közeljövőben nyaralni indulókat… egyenként szinte személyszerint…

    Long Tail

  2. Azért olyan nagy visszaesés láthatóan nincsen a látogatószámban, hogy ne legyen érdemes hirdetni. (Illetve a másik oldalról: nem lesznek annyira kevesen, hogy bármi bevállalható legyen :)

    És persze vannak szezonális termékek, amiket meg pont ilyenkor érdemes jobban nyomni, pl. utazás, sör, naptej, sporteseményekre hdtv…

    Ugyanakkor érezhetően kevesebb a hirdetés ilyenkor, mint a pörgős tavaszi és főleg őszi időszakban, így kisebb reklámzaj mellett lehet megjelenni.

  3. “Ugyanakkor érezhetően kevesebb a hirdetés ilyenkor, mint a pörgős tavaszi és főleg őszi időszakban”

    Erről beszélek, tehát a többség saját maga is ezt a nem túl okos következtetést vonja le. Tehát elhiszi és bebetonozza az üzletpolitikájába az uborkaszezont, még olyan piacon is ahol nem feltétlenül kellene.
    Ott, ahol viszont valóban “van helye uborkaszezon”-ról beszélni, ott sem túl okos dolog a pangó piacot magára hagyni.

    Már a régi katonai tanok is tudták a legerősebben demoralizáló tényező a tétlenség. A piacodon, ha nem történik semmi, nézd meg a bulvár lapok, bulvár témák frekventáltságát.

    Long Tail

  4. Nyáron nemcsak az internetezők mennek szabadságra, hanem a hirdetők is-belértve a főnököt is, aki jóváhagyja a kampányt. Gondolom emiatt is kevesebb a kampányok számal.

    Atisp

  5. Rabbit, hogy tudtad hetekre bontva megnézni az Adex reklámköltési adatait? Én csak évekre és/vagy hónapokra tudom.

    Remélem, ez nem minősül ingyenes tanácsadás kérésének… ;-)

    MARBEN

Ne tartsd magadban a véleményedet!