Bréking: Blog.hu hirdetések

Hosszas vajúdás után megszületett a legnagyobb hazai blogszolgáltató hirdetési rendszere. Az Inda gépház blogon megjelent post alapján minden bloggernek el kell döntenie, hogy melyik modellhez csatlakozik, megszűnik az “interregnum”.

1. Csizmás kandúr = reklámmentes blog

A “reklámmentesség” ez esetben azt jelenti, hogy a blogger nem tehet ki display típusú hirdetéseket és természetesen az Index sem szervez a blogjára ilyet. A blogger elhelyezhet viszont Etarget szöveges hirdetéseket, amelynek bevétele teljes mértékben őt illeti meg. A dolog árnyoldala, hogy postjai csak különleges esetben (=soha :) kerülhetnek ki az Index címlap blogketrecbe, illetve a blogján csak Etarget linkek jelenhetnek meg, pl. AdSense nem. (A döntés hátterében nyilván az áll, hogy az Index és Etarget tulajdonosa azonos.)

2. Kétpúpú teve = megosztott felületes blog

Ebben az esetben a hirdetési helyek – egy billboard és egy skybox – felét az Index értékesítheti, a másik felére a blogger szervezhet magának hirdetéseket. A hirdetési bevételek azt illetik, aki a hirdetést szervezte, azaz nem minden hirdetést osztanak el fele-fele arányban. Emellett a blogger PPC hirdetéseket is elhelyezhet, ebben az esetben már nemcsak Etargetet, hanem pl. AdSense-t is, melynek bevételei teljes mértékben őt illetik. A kétpúpú tevék már megjelenhetnek az Index nyitón is.

3. Sült galamb = Index-hirdetéses blog

Ez a kategória nem választható, ezt ki kell érdemelni. =:) Ezt gyakran frissülő, magas színvonalú blogok számára tartják fenn, s a kategórába kiválasztással lehet bekerülni. Ezek a blogok “olvasottságuk alapján fix havi juttatást kapnak, pár ezertől pár tízezer forintig terjedő sávban, egyedi megállapodás alapján, cserébe beeengedik az Index reklámjait, melyek bevétele az Indexet illeti”.

Felsőbb kategóriába bármikor át lehet majd lépni, visszafelé viszont késleltetéssel, hogy a hirdetési felületek kiajánlásában ne okozzon fennakadást.

Úgy gondolom, hogy elég korrekt rendszert dolgoztak ki, így végre lesz lehetőség a blogokban rejlő hirdetési potenciál kiaknázására. Bízom benne, hogy a blogokat egyúttal tematikus kategóriákba is szervezik, amivel nagymértékben megkönnyítik majd a tervezők munkáját.

A bloggerek valószínűleg sérelmezik majd, hogy hirdetés híján nem kerülhetnek az Index címlap blog ajánlójába, de úgy gondolom, a látogatottság nincsen ingyen, nagy jótétemény, hogy eddig így volt. Jó néhány blog ennek a kiemelésnek köszönheti a látványos felfutását, olyan látogatottság növekedést, amiért “normális esetben” évekig kell dolgozni (értsd: színvonalas posztokat írni, s így minőségi backlinkeket szerezni, kapcsolódó tematikus blogokon aktivitás kifejteni stb.).

Médiatervezőként persze elsősorban az érdekelne, hogy milyen feltételekkel tudunk majd hirdetést vásárolni a blog.hu rendszerében. Méregdrága AV-kat kínálnak majd vagy lesz CT kampány is? Kommunikálják majd végre valamilyen nyilvánosan elérhető felületen, hogy mely saját (és immár civil) blogon lehet egyáltalán hirdetni? (Vagy nem, mert félnek, hogy egy harmadik szereplő levadássza ezeket…?) A hagyományos bannereken túl lesz lehetőség más megoldásokra is? Ha már van náluk jópár nagy látogatottságú és színvonalas blog, szerveznek esetleg egy prémium blog networköt, amibe külsős blogokat is bevesznek? Ha nem, miért nem…?

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Bréking: Blog.hu hirdetések” bejegyzéshez 20 hozzászólás

  1. Hm-hm… Szerintem is “nagy jótétemény” a címlapra való kitétel, mert néha hihetetlen olvasottságot lehet elérni, DE. Ez a “címlaphatás” nagyon rövid ideig tart, és általában nem vonz állandó olvasókat, persze most általánosságban, illetve általánosabb blogról beszélek. Egy olyan cuccal, mint mondjuk a BKV-figyelő, vagy a Szlengblog, folyamatosan lehet olvasottságot növelni, de ez azért elég ritka, meg témafüggő.
    Szerintem bár megkönnyíti a bloggerek dolgát a blogketrec, megspórolhatatlan a folyamatos, kitartó blogépítés. Szóval a lényeg, hogy sajnos az Index címlap sem csodaszer. :)

  2. Ebben igazad van, mindenesetre jó kis löketet ad ahhoz, hogy egy-egy blogot megismerjenek, s ez részben állandó olvasókat is hoz – nyilván témától függően. Nekem sajnos nincs lehetőségem kikerülni az Index címlapra, de egy-egy “felkapottabb” poszt itt is elég jól megdobja az rss feliratkozottak számát :) (Ez utóbbi viszonylag stabilan nő, az oldal látogatottsága viszont nagyon durván ingadozik.)

    Hogy nem csodaszer, az biztos :)

  3. Visszajelzés: Turulcsirip - thingol
  4. indexék mondjuk nyilván nem örülnének, ha más nagyobb hal portfóliójába (pl adnetwork vagy evo) bekerülne egy-egy menőbb/jobb/nézettebb blog. vajon lesz ilyen tiltás?

  5. @drumlin
    ha a helyükben lennék, kikötném, hogy csak direkt hirdetőnek adhatják el a helyeket :)

    ezzel kapcsolatban azon gondolkodtam el, hogy ha kívülről nem látszik, hogy ki melyik modellben van benne, akkor vajon lesz-e, aki veszi a fáradságot, hogy ezeket a blogokat felhajtsa és meg is győzze, hogy lépjen be hozzá.

    ráadásul egy-egy blog önmagában még nem feltétlenül ér sokat.

  6. kieg.: jelen pillanatban nem érhető el semmilyen publikus statisztika az egyes blogok látogatottságáról, csak sejteni lehet, melyek mennek jobban, de azok jelentős része meg indexes…

  7. elég merész lenne ilyet becsülni, amíg az sem dőlt el, hogy a bloggerek hogyan fogadják ezt és melyik opciót választják. kezdve magukkal az indexes blogokkal, amiken eddig nem/sem futott hirdetés…

  8. “A dolog árnyoldala, hogy postjai csak különleges esetben (=soha :) kerülhetnek ki az Index címlap blogketrecbe”
    ez szerintem viszonylag csúnya dolog. kicsit ilyen búcsúcédula-árusítás.

  9. @tsabeeka A magam részéről egyetértek ezzel a döntéssel, valamit valamiért alapon. Jelen pillanatban néhány egyedi megoldástól eltekintve – szvsz – a blog.hu nem igazán termel bevételt, és az Index sem jótékonysági intézmény. Érthető, hogy elsősorban olyan blogokra akarnak forgalmat generálni, amelyek bevételt is hoznak nekik, és remélhetőleg a bloggernek is (utóbbinak ha mással nem, hát Etargettel és AdSense-szel).

    Ideális esetben persze egy szolgáltatás már kidolgozott üzleti tervvel indul(na), és akkor nem merül(ne) fel ilyesmi…

    Nekem egyébként nehéz elképzelni, hogy valaki az Index nyitóra való – esetleges – kikerülési lehetőség miatt választotta volna a blog.hu-t, főleg hogy ez a lehetőség nem a kezdetek óta van. (Imre nem hajlandó nekem utánanézni, hogy pontosan mióta :)

  10. hm, igaz, valamit valamiért. viszont azért próbáld meg elképzelni az index-nyitós kikerülés miatt váltót, én két ilyen bloggert is ismerek. oké, statisztikailag ez nem jelent semmit, mert matematikai esély arra is van, hogy összesen ők ketten ilyenek az országban, de azért ezt nem hiszem :)

  11. @tsabeeka Mondjuk vicces, hogy az Inda blogon pont olyanok lázonganak emiatt akik kb. soha nem voltak az Index nyitón, esetleg egyszer :)

  12. “Nekem egyébként nehéz elképzelni, hogy valaki az Index nyitóra való – esetleges – kikerülési lehetőség miatt választotta volna a blog.hu-t”

    sztem simán van sok iylen ember, már akik bizonyos témákban írnak, amikben van kiemelés esély

  13. @human Ebben az esetben lehet, hogy kevésbé gondoltam naivnak az “átlag júzert”, mint amilyen :) Talán túlzás, de már-már a lottózás jutott erről eszembe.

    Azért azt remélem sikerül többeknek belátni, hogy az Index címlapon túl is van élet, pl. blog.hu címlap (ez az a szint, ami a többi szolgáltatónál is van), illetve a már fent leírt “hagyományos út”.

  14. Még egy észrevétel: a kapcsolódó tematikus blogokról érkező látogatók sokkal több időt töltenek el a blogon, több oldalt néznek meg és nagyobb eséllyel válnak állandó olvasóvá, mint az általános linkről érkezők. Pl. a kreativ.hu nyitó nekem messze nem hoz annyit, mint egy Webisztán vagy Onlinemarketingblog link…

    Az Index nyitóról érkező hangadók ténykedését pedig volt szerencsém látni pl. az Omb-n, az ilyen típusú látogatókat a magam részéről tudom nélkülözni :)

  15. Ilyen 90%-os bounce rate-es lehet az Index főoldalról kapott forgalom.
    Kiváncsi vagyok nagyon, hogy kik lesznek a változás után a blogketrecben.
    Vannak témák ahol elég jól lehet konvertálni az ilyen látogatókat is, de tipikusan nem azok a blogok akik eddig a blogketrecben voltak.

  16. “Talán túlzás, de már-már a lottózás jutott erről eszembe.”

    Nem hogy túlzás, hanem nagyon is találó hasonlat. Egyrészt néha olyan posztok kerülnek címlapra, hogy nehéz elképzelni, hogy nem a random generátor döntött szerkesztők helyett (a rosszindulatú magyarázatot leszámítva). Másrészt a blogok nagy száma miatt a kikerülés esélye baromi alacsony, az Index miatt a _vélt_ nyeremény baromi magas, vagyis ez tényleg lottó. És ha azt vesszük, hogy a fél ország (fél világ) lottózik, akkor biztos, hogy sokan emiatt (is) választották a blog.hu-t.

Ne tartsd magadban a véleményedet!