Top hazai látogatottságnövelők

A külföldi példákon felbuzdulva úgy gondoltam, itthon sem lenne haszontalan egy olyan lista, amely összefoglalja a leggyorsabban növekedő hazai oldalakat. Varga Karcsitól (Medián) kértem is egy olyan 2008-ra vonatkozó listát, amely a havi belföldi egyedi látogatószám alapján leggyorsabban növekedő  Webaudit foldereket tartalmazza. (A Webauditban a folderek rovatok, site-ok, site-csoportok, médiatulajdonosok egyaránt lehetnek.) A lista csak azokat a foldereket tartalmazza, amelyeknek már januárban is volt a Webauditban publikus eredményük. Fontos azonban, hogy az organikus bővülés mellett akvizíciók és partneri együttműködések is eredményezhetik egyes médiatulajdonosok növekedését. Íme a top 100-as lista:

Leggyorsabban növekvő Webaudit folderek, 2008

Forrás: Webaudit, havi belföldi egyedi látogatószámok, 2008 január és december

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Top hazai látogatottságnövelők” bejegyzéshez 19 hozzászólás

  1. Amellet, hogy értékelem a listád, sajnos nem szerencsés egy januárt viszonyítani a decemberhez.

    A többség esetében ugyanis az év végi hónapok sokkal erősebbek, és egy magas szezont vetsz össze egy nem-szezon időszakkal.

    A Tulli esetében ez biztos hogy nagyon torzítja a stat-ot, mivel egy online játékbolt értelemszerűen ilyenkor sokkal jobban pörög.

  2. havi egyedi látogato, jól értem? mert ha igen, akkor van amelyik sitenak igen kevés az szerintem, mármint a december. lehet ott akárhány %, nem?

  3. Meg persze az is beleszámít, hogy egy új oldal indul januárban, korán megrendeli a szolgáltatást (kis siteok ahogy én látom nem szokták) és szépen, elegánsan elkezd nőni, ahogy illik egy új nemelrontott lapnak.

  4. @Sziebig Péter
    Jogos. Nem túl releváns ezt a két hónapot alapul venni. Sok olyan oldalt ismerek, ha semmit nem is csinálnak az év folyamán, akkor is 80-120%-os plusszban van az oldal, de nyilván ezek általában e-commerce oldalak.

    Közelebb állnánk az igazsághoz a 2007.DEC és 2008. DEC statisztikáival, nem?

  5. Köszönöm az észrevételeket, nyilván nincs “üdvözítő” megoldás, ami figyelembe tud venni minden szempontot – ennél a site-nál nézzük inkább novembert, mert a december nagyon pörög a karácsony miatt, amannál nézzük inkább az októbert, mert a válság nagyon felpörgette. Illetve amit Matyi is írt: valakinek csak később lett publikus az adata vagy egyáltalán nem, illetve eleve később indult az oldal januárnál (pl. Zoom). És még számos egyéb dolgot fel lehet hozni, ha van jobb megoldásotok, szívesen látom :)

  6. mivel én is utálom ha csak beszólnak, de nem mondanak semmi proaktívat, és Te is kérted, hogy aki tud jobbat, az javasoljon, legközelebb én az alábbiakat hasonlítanám össze:

    -2009 összes UV / 2008 összes UV
    -2008 dec / 2007 dec
    -2008 dec / 2008 nov
    -elmúlt 3 év éves átlag UV növekedési üteme

    Ez utóbbi amit a Deloitte is használ a fast 50 kiszámolásához, igaz ott árbevételre átlagolnak

    érdekes lenne mondjuk összevetni, hogy ki volt az, aki UV-ban nagyot nőtt, de az árbevétel alapú fast 50-n mégsincs rajta.

  7. @Sziebig Péter Köszi.

    Így utólag átgondolva valószínűleg a novembereket lett volna érdemes összevetni, pont a válság kirobbanása és a karácsonyi időszak közötti hónapot az előző év azonos időszakával. Esetleg a két januárt, ahogyan Longhand is írta.

    Éves UV-kat biztosan nem lehet nézni, tekintve a cookie-k élettartamát.

    Egyébként az sem egyszerű, hogy az adatok ebben a formában nem kérdezhetők le, így a szolgáltatótól kell kvázi szívességet kérni, ha ilyesmihez hozzá szeretnék jutni.

    Site-onkénti bevétel növekedésről sajnos nincs adat, csak a médiatulajdonosok szintjéig érhetők el költési adatok, azok is listaárasak.

  8. Sziasztok!

    Ha már meglettünk szólítva, miután a Tulli is hozzánk tartozik – mondta az illetékes elvtárs:-)
    Szerintem érdemes egy év összes 12 hónapjának havi egyedi látogatóinak átlagát venni és így évről évre összehasonlítani. Ekkor minden (éven belüli) szezonalitás ki van szűrve. Pontosan lehet látni a változást egyik évről a másikra. Hátránya, hogy lassú az új adat “megérkezésének” ideje.
    Amúgy tökéletes ebben sincsen, hiszen megjelennek új oldalak és ott még könnyű a kis látogatottságot arányaiban nagyon megdobni, stb.
    Inkább érdekes tud lenni egy ilyen tábla és aztán mindenki kezelje figyelmesen!:-)

    Üdv!

    Gábor

  9. Vannak a listaban oldalak, amikrol TUDOM, hogy a webauditban levo szamok NEM a valos latogatottsagi adatokat mutatjak, hanem kulonfele megoldasokkal mestersegesen felduzzasztott szamokat.
    Es ezek csak azok az oldalak amikrol konkretam tudom, bele sem merek gondolni, hogy ezen felu hany es hany oldal lehet aminek az ertekesitesi adatai kamu szamokkal mukodnek.

  10. Azért az régen rossz, ha valaki kritika nélkül elhiszi a Webauditot tervezéskor. De ha el is hiszi, elég lesz csak rákattintani a kampány statisztikára akár csak menet közben is, hogy kiderüljön, mi az igaz.

  11. @Konrad És hogyan állapítod meg, hogy mi mindent mérnek be egy site alá? Vagy érzésre azt mondod, hogy szerinted az nincs annyi? Az oldalletöltésekkel persze könnyebb csalni, az egyedi látogatók már kényelmetlenebb ügy. Kiváncsi vagyok, hogy a Medián (elvileg) hogyan akadályozza meg az efféle turpisságokat.

  12. Arról beszélek, hogy hiába csal az oldal, azonnal kiderül, amint kampányt futtatsz. Másrészt pedig számomra a Webaudit konkrétan használhatatlan, így nem is használom. (Csak IE alatt menne, de IE nincs a Mac-re egyelőre…)
    Ha kell látogatottsági adat, akkor elkérem a site-tól, konkrét domain/rovat szinten. Persze átbaszhat így is, de a kampány alatt… (lásd fent).
    Igaz, nekem nem kell naponta tervezni, avgyis ez még belefér.

  13. Kisse off topic, de batorkodom megosztani veletek ezt a linket:

    http://www.ted.com/index.php/talks/hans_rosling_shows_the_best_stats_you_ve_ever_seen.html

    Nagyszeru prezentacio kulonbozo orszagok statisztikai adatairol a szegenyseget, egeszseget, gazdagsagot, elettartamot illetoen.

    Bar a tema nem ide vag, a vegen mutat statisztikat a kulonbozo orszagok internethasznalatarol, annak minosegerol es hogy ez milyen hatassal van az adott orszagra.

    Hihetetlen magas szinvonalon, a megszokottol eltero perspektivabol mutatja be a statisztikai adatokat, azoknak jelentoseget.

  14. Mivel rajta van az egyik oldalunk a listán örülök.
    Más kérdés, hogy a saját és a google statsiztikánk alapján majd kétszeres látogatószámunk volt decemberben, de biztos nem értek hozzá.

    Amúgy csak megerősíteni tudom, hogy a webaudit frontendje borzasztó (nekem biztosan), Mac-en firefox alatt megy ugyan, de ráférne egy komoly rendbetétel és amúgy sem egyértelmű a működése.

    A táblázat értékei amúgy honnét jönnek (UV)? Mert bárhogy nézem, a mi statisztikánk sehogy sem stimmel a lista értékeivel (webaudit online szerint is magasabb volt decemberben…), persze nem csodálkoznék, ha én tévednék.

    Mindenesetre úgy vélem mint minden statisztikát, ezt is kétkedéssel kell fogadni.
    Hozzátenném, hogy volt már tapasztalatunk olyan site-al, ami auditált, de a backtarck a kampány alatt a felét se hozta a webaudit által mért adatoknak, tehát valami nem stimmel. Jó lenne már egy hiteles, átlátható, könnyen kezelhető audit rendszer.
    A trendek mindenesetre látszanak, kösz a fáradozást mindenkinek a listáért.

  15. @laser hazai belföldi látogatószámok, a webaudittól kaptam őket, párat magam is ellenőriztem belőle és ugyanazok voltak az adatok

Ne tartsd magadban a véleményedet!