Bullshit-gyár

Vasárnap esti könnyed szórakozásként gyűjtöttem néhány jellemző fordulatot a médiás/webes életből, kéretik nem túl komolyan venni. Azt mondják a bullshit-gyár munkásai, hogy… és ezt jelenti.

  • magas affinitású oldal: a kutya sem látogatja, de a három olvasóból kettő a célcsoportba tartozik
  • széles elérésű oldal: baromi sokan vannak rajta, nyomokban előfordulhatnak a célcsoportba tartozók is
  • horizontális portál: lásd széles elérésű oldal
  • vertikális portál: lásd magas affinitású oldal
  • minimalizáljuk a meddőszórást: a) mindenkinek megjelenik, de nem kell fizetnünk érte b) a kutya sem fog találkozni vele
  • erősíti az awareness-t: mindenkinek százszor megjelenik
  • költséghatékony: a) olcsó b) ott vannak nagy kedvezményeink
  • a piacon elérhető összes kutatást használjuk: mindig azt a kutatást használjuk, amely az állításainkat alátámasztja
  • tematikus targetálást alkalmazunk: olyan helyre tesszük a hirdetést, ahol szerintünk releváns
  • messzemenően figyelembe vettük a célcsoport online médiafogyasztási szokásait: bannereket terveztünk portál oldalakra
  • grátisz megjelenés: az a felület, amit pénzért nem tudtunk értékesíteni
  • klasszikus értékeket képvisel: elavult, unalmas, szürke
  • karakteres, egyedi stílusú: bulváros, obszcén
  • óvatos fejlesztések jellemzik: visszafejlődés, fejlesztési zsákutcák jellemzik
  • véleményvezér: 50-nél többen olvassák a blogját
  • gerilla: a) a júzerek megtévesztésén, hülyének nézésén alapuló b) spam
  • vírus: spam
  • WOM-hatás: spam
  • közösségi média szakértő/guru: a) van blogja b) fent van a Twitteren c)  indított már Facebook csoportot/oldalt
  • SEO csaló: a) magasabb helyezése van a Google-ben, mint a miénk b) SEO-val foglalkozó személy
  • szofisztikált mérést tesz lehetővé: megjelenést és átkattintást fogunk mérni
  • figyelemfelkeltőbb kreatív koncepció esetén: ha nem lett volna olyan béna a banner
  • átlag feletti átkattintási arányt mértünk: 0,2% helyett 0,25% volt a CTR
  • feltehetően az offline értékesítést erősítette: mérhető eredmény nélkül ért véget (kampány)

Ha eszetekbe jut hasonló fordulat és (feltételezett) jelentés, ne tartsátok magatokban! =:)

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Bullshit-gyár” bejegyzéshez 38 hozzászólás

  1. Irtó jóó! A magas affinitásút elraktároztam, a véleményvezérért és a közösségi médiás guruért külön csillag jár! :)

  2. te is az ilyen hazugságokból élsz?

    csakúgy mint az összes többi ügynökség?
    az egész hazai médiapiac egy rakás fos…
    főleg a tervező és vásárló cégek
    fontoskodó és magukat szakembernek tartó nagyképű hülyegyerekek gyülekezete

    tévednék?

  3. @tomi növessz humorérzéket. amúgy pedig irigylem a rálátásodat a hazai médiaügynökségek munkájára. komolyra fordítva: kétségtelenül vannak bullshit gyárak, de vannak színvonalas szakmai eredményeket felmutató cégek is. én egy olyannál dolgozom, amely az utóbbi kategóriába tartozik.

  4. Egyéb lehetőségek: oldalakra: “ismert”, “népszerű”, “feltörekvő”, “újszerű”, cégekre: “fiatalos”, “dinamikus”, “nagy tapasztalattal rendelkező”, “színvonalas szakmai eredményeket felmutató” ;)

  5. Jajjjdejó, SEO csaló véleményvezér vagyok, akinek van magas affinitású honlapja, és egyben közösségi média szakértő is.

    :D

  6. Jujj, milyen jó, hogy az én médiaajánlatomat eg _profi_ csinálta, ezért biztos nincsenek benne ilyenek. :)

  7. Mivel ma megszólíttattam bullshit ügyben, jelezném, hogy a fenti kollekció némely tagjának tényleges jelentése is van, így bullshitté nyílvánítása talán szakmaiatlanabb, mint megfelelő helyen történő használata. Kár, hogy ezzel a posttal megmondó rabitünk hétvégi szórakozásként saját almába is piszkolt …

  8. @szabolcsneo Tökéletesen egyetértek a kommented első felével, ez egy görbe tükör, illetve vicces bejegyzés akart lenni, ami szerencsére a kommentelők nagyobbik részének átjött. A fenti fordulatok nagyobb részét természetesen én is használom, hiszen van valós szakmai jelentésük. Azt mondom, hogy relax és inkább nevess rajta, ahogyan a kolléganőd is tette. Már épp azt hittem, hogy rendeztem a kapcsolatomat a neóval, erre tessék, megsértődsz egy ilyenen…

  9. Sértődésről szó sincs :) De mivel mi magunk is megszólíttattunk eme önirónikus bejegyzés kapcsán, jelezni kívántam, hogy figyelünk. Amúgy a kapcsolat rendezése jegyében néha egy pozitívabb bejegyzésnek is szívesen tárgya lennénk.

  10. @szabolcsneo, a válaszod megmutatta, miért van szükség ilyen posztokra. Pont ez ilyen szakmainak TŰNŐ bullshitek miatt utálják a marketinget azok, akik kívül vannak a körön…

  11. @rabbit, én is szívesen látnék valami pozitívat a blogodon velem és a szakmaiságommal kapcsolatban, mer bár a link kin van de azért ennél többet is tudsz te! Csak tudod, nem akarom hogy rosszban legyük…

    A lényeg hogy aranyosak vagytok, jód derültem :D

  12. @konrad, nem értem, miért kéne a szakmán kívül lévőknek megérteni minden szakkifejezést, amit használunk. Pont azért szakma ez is, mert van hozzá kapcsolódó szaktudás és terminológia. Persze ha továbbra is azt az érzést akarjuk geenrálni, hogy a reklámhoz mindenki ért … Gondolom, egy atomtudós sem sznob állat, ha néha kicsúszik a száján a fúzió szó ;-)

  13. @szabolcsneo: amíg egymást közt beszélünk, mehetnek a szakmai kifejezések. De amit az ügyfélnek kell eladni, úgy illik megmagyarázni, miről beszélünk. Mert akkor válik egy szakmai kifejezés bullshit-té, amikor nem azért használjuk, mert nincs rá valódi magyar kifejezés, hanem azért, mert így tűnünk okosabbnak. Sok multis emberke meg azt hiszi, attól látszik okosnak, hogy úgy tesz, mintha értené. Sőt, átveszi ezek használatát, csak éppen nem tudja, miről van szó.
    A Rabbit által felsorolt sablon kifejezések meg addig működnek, amíg nem próbálsz meg kkv-nak dolgozni. Ugyanis egy kkv pont leszarja, miért nem lett eredményes a kampánya – nem fogad el semmilyen magyarázatot, se tudományost, se annak látszót. Csak az eredmény érdekli.
    Az a tapasztalatom, hogy amint az ember kicsit eltávolodik a nagy ügynökségi és multicéges világtól, úgy válik egyre nevetségesebbé az a fajta hozzáállás és stílus, amit ott tapasztalt.
    Ettől persze tessék nyugodtan használni, addig jó nekem. Van sok ügyfelem, aki pont azért velem dolgozik, mert elege lett a fent is említett szövegekből :)

  14. o Nem triviális a megoldás: Fingunk sincs, hogy hogyan fogjuk megcsinálni.

    Köszi Rabbit, tetszett.
    Úgy gondolom, hogy az ilyen érthetetlen műfogalmak csak nagyon szűk szakmai közösségben elfogadhatóak. Ott annyi értelme van, hogy egyszerűsítik a kommunikációt. Eladáshoz már nem hatékonyak.
    Kivéve az arckrémeket. Ugye ugye. :)

    Legszebb, mikor a saját blog bejegyzésemből húzom ki a magam bullshitjeit.

  15. hihi, aranyos lista, szakmabeliként is émelygek ezektől a kifejezésektől, a kkv-k meg totálisan hülyének nézik az embert, ha ilyen “hülyeségekkel” dobálózunk :)

    “awareness-t” ROFL xD na ez kivágta a biztit

  16. Ez most komoly? Vagy vicc?
    Nagyon remélem hogy vicc!
    Mert komolynak elég durva lenne!

  17. Rabbit, igazan orulok hogy rabukkantam az oldaladra nagyon hasznos, bar sok hozzaszolohoz hasonloan nekem is az a velemenyem hogy a hazai media iparag egy nagy humbuk. “Btw”.. :DD Mindenesetre ezeket a magasroptu megfogalmazasokat majd bemagolom en is, hogy tudjam mirol beszelnek a szakmabeliek, ne nezzek raajuk hulyen, plusz a szakmai dolgokon tulmenoen ezekkel is tudjam hulyiteni az ugyfeleimet :)) koszi!

  18. Berényi Konrádnál a pont. 54 fős cégtől mondom, tökéletesen jól látja, túl sokan vagytok a szakmában, akik vakítani óhajtjátok a szegény “parasztot”… :) Több alázat kívántatik, lévén a megrendelőnek nem árt megértenie, mire költik a pénzét.

Ne tartsd magadban a véleményedet!