Mit utál a felhasználó?

Ha “szakmai szemmel” ülök a gép előtt, nagy lelkesedéssel fogadom a különféle hirdetéseket: boldog vagyok, ha minél nagyobbak, látványosabbak, ötletesebbek… Sőt gondosan végignézem őket, több helyen is rájuk kattintok, ízlelgetem az üzenetet (és a helyesírási hibákat :), végül pedig – ha lehet – bezárom őket, de azt is csak ellenőrzésképpen. Átlag felhasználóként viszont rémesen bosszantó tud lenni egy mousoverre rámijesztő hirdetés, vagy egy rollover, amely gondosan rágördül az általam fogyasztani kívánt tartalomra. Kattint a halál, hol lehet ezt a nyavalyát bezárni?! Ilyenkor a másik, rajongó énem eltűnik, és őrjöngve kapok az adblock-om után. Hagyjanak békén.

Ezzel nem vagyok egyedül. A usereket – egy felmérés szerint – halálra idegesítik bizonyos hirdetések: a takeover, pop-under, automatikusan induló video/audio stb. Ezeket nem csak hogy tolakodónak tartják, de a site-ot teszik értük felelőssé. Itthon például az indexet szokás masszívan cikizni ezzel, bár messze nem az az egyetlen olyan oldal, ahol egy képernyőnyi felületen olykor csak hirdetést látni. A legrosszabb hír pedig, hogy a user azonnal a bezár gombot kutatja, hogy minél előbb megszabaduljon tőle, s az “üzenetet” fel sem fogja. A legbosszantóbbak az olyan “támadók”, amelyek megzavarják a usert az általa végzett tevékenységben, például a site-on való navigálásban vagy olvasásban. Éppen ezért a pop-up, illetve a pop-under a legirritálóbb hirdetési forma, amely akár a versenytársak karjaiba is űzheti a felhasználót. Az ellenszenves hirdetések ellen a felhasználó védekezik, pop-up blokkolója szinte mindenkinek van. A kezdők próbálják kigörgetni a bannert a látóterükből, a tapasztaltabbak már rég valamilyen blokkolót telepítettek.

A userek nagyobb szimpátiával viseltetnek a kevésbé tolakodó design, a tény-alapúság, a nem animált tartalmak és az audio-mentesség (vagy legalábbis kontrollálható audio) iránt. Bizalmat ébresztenek az olyan hirdetések, amelyeken a márka jól felismerhető, melyek diszkréten animáltak, nem rikító színűek, és nem tartalmaznak “hihetetlenül kedvező” ajánlatot. A márka feltüntetése mellett azonban elengedhetetlen egy olyan üzenet, amely kattintásra késztet, majd az akció landing page-ére visz (nem pedig a hirdető főoldalára). És akkor itt el lehet kezdeni azon gondolkodni, hogy ha a hivalkodót ignorálják, akkor hogy veszik észre a diszkrétet?!

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!

Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!

“Mit utál a felhasználó?” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. tipikusan ilyen az origo meg a figyelő és vagy hvg overlay-je amiről néha hiányzik a bezárás gomb mert nem 100?n kompatibilis ffx-el. gyász.

    újratöltöm és akkor hátha.

  2. az origó/hvg/fn valamelyikének szoktak lenni olyan gáz overlay-ei amik nem kompatibilisek 100?n ffx-el ezért néha hiányzik róluk a …na mi?

    a bezárás gomb.

Ne tartsd magadban a véleményedet!